Problém s emailovými klienty

Tomáš Baránek publikoval na blogu Mít vše hotovo dobrou analýzu toho, proč pro mnoho lidí současné pojetí emailových klientů nefunguje.

Email dnes: jde jen o seznam vstupů a dat (ne nutně informací a ne nutně vyžádaných), kde vizuálně všechno vypadá stejně. Email ale není v hlavách většiny uživatelů seznamem, ale je jakousi centrálou, nádražím, překladištěm vstupů, výstupů, úkolů, referencí, emocí. Některé zprávy jsou pro uživatele pouhou informací, jiné ale startem projektu, jiné přímo vybízejí k akci, jiné by měly být odloženy, jiné delegovány (ne jen přeposlány do jiného ubohého seznamu), jiné jsou ukazatelem do budoucnosti, čekáním na zprávu atd.

Do téhle situace jsme se dostali tak, že tvůrci emailových programů řeší pověstného „nejmenšího společného jmenovatele”, tj. jakousi množinu základních potřeb práce s emailem, která pokryje drtivou většinu lidí.

Problém samozřejmě nastává v momentě, kdy vybočujete z normálu, ať už množstvím došlých/odeslaných emailů, nebo nároky na to, jak s nimi potřebujete pracovat.

Řešením na množství může, do určité, míry být chytrá analýza, která vám pomůže s prioritou. O to se snaží Google se svou Priority Inbox. Zároveň vidíte, co to obnáší: Někdo musí skenovat a analyzovat vaše emaily a co s nimi děláte, jinak vám prostě nemůže pomoct. O tom, že i tak to bude dost složitý proces, ani nemluvě.

Řešením na zvláštní nároky práce s emaily vyplývajících z toho, jak pracujete, je jedině jiný přístup k celému emailovému programu. A to se zatím nikomu nechtělo/nevyplatilo/nepodařilo v nějakém velkém měřítku.

Ale už i tady se začíná blýskat na časy, protože přesně tohle začíná lidem docházet. Takže na Macu je třeba aplikace Replies, která se zaměřuje na problematiku firemní emailové podpory zákazníků.

Je to prostě takový nudný a celkem složitý problém k řešení. Každopádně, každý problém je příležitost, že kolegové vývojáři.

5