Jsme vážně tak dobrý?

Přiznejte se, že se taky, minimálně někde vzadu v hlavě, poplácáváte po rameni a říkáte si: „Tyjo, nebylo to jednoduchý všechno se to naučit, ale vyplatilo se. Jsem dobrej a tak je jasný, že mám dost práce.” Užíváme si pocitu, že v tom, co je teď v kurzu — tyhlety fejsbůky, gůgli, ajfouny, twítry, džímejly… — patříme k těm, co vědí. Hej, brácho, víš, jak to myslím? Rulujem. Cajk?

A přece roste…

Shodneme se na tom, že hospodářská krize se našemu trhu jakoby vyhnula? Kam se podívám, všichni, kdo se motají kolem webu, nevědí, kam dřív skočit. Škoda, že nejsou k dispozici nějaká statistická čísla, moc rád bych totiž viděl meziroční změnu v penězích utracených za weby a související služby. V době, kdy ekonomika klesá, některé obory objevují nová dna, jede web dál, jakoby se nechumelilo a pořád není dost lidí.

Nestojí to za zamyšlení?

Kouzla našeho trhu

Já měl tak nějak pod kůží pocit, že ty opravdu snadné časy byly někde mezi 1997 – 2002 a od té doby už se rychle přiostřuje. Dneska mi došlo, že vůbec ne, spíš je tu další zlatá vlna. Proč?

1. Máme zboží, které každý chce

Kdo není na webu, jako by nebyl. To je fakt. Kdo/co dneska vlastně web nepotřebuje?

2. Stálý příliv nových zákazníků

Jakákoli nová firma, nový spolek, nová instituce, nové projekty již existujících klientů… cokoli… naše služby automaticky chce.

3. Naše zboží vyžaduje péči

Nejen, že musí koupit, ale to, co si koupí, je potřeba udržovat, rozvíjet, ladit. Další snadné, trvalé příjmy pro nás.

4. Zabudovaný poločas rozpadu

Přes jakoukoli péči se za určitý čas — samozřejmě odlišný pro různé projekty, ale velmi konzervativní odhad bude 4 roky — daný výtvor prostě zničí. Známe to všichni: Portfólio produktů klienta se rozšíří tak, že je potřeba jiná struktura, jiný layout, nové funkce… prostě se automaticky začíná nanovo.

Melouny

Viděl jsem náš trh jako rozříznutý meloun, ze kterého se už ten šťavnatý střed vyjedl a blížíme se k okrajům. Jenže náš meloun se díky výše uvedenému stále zvětšuje a zatím asi rychlejším tempem, než jsme schopni jíst. Navíc se občas dokonce objeví nějaký další meloun, o kterém jsme ani nevěděli (Flash, SEO, web aplikace…).

Takže, jsme vážně tak dobrý nebo jen nedoceňujeme, v jak příznivém prostředí podnikáme?

Tu máte rukavici, holomkové! ;)

17